Recent updates
-
Shared Mailboxen
Aangepast opHandleidingIn sommige gevallen zul je moeten werken in een shared mailbox met andere studenten of docenten.
Voor informatie over een shared mailbox zie: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/een-gedeeld-postvak-openen-en-gebruiken-in-outlook-d94a8e9e-21f1-4240-808b-de9c9c088afd
Studenten kunnen zelf nooit een shared mailbox aanmaken of aanvragen. Alleen een docent of begeleider kan, onder specifieke voorwaarden, een shared mailbox aanvragen.
Mocht je van je begeleider of docent informatie over een shared mailbox hebben ontvangen dan vind je hier instructies:Microsoft 365 Student Microsoft 365 Student Shared Mailbox
-
Shared Mailbox "VAN" adres toevoegen
Aangepast opHandleidingOm uit naam van de shared mailbox in Outlook web te e-mailen moet je het VAN adres eenmalig toevoegen:
1. Login via outlook.office.com
2. Open een nieuwe email via de knop Nieuwe e-mail
Microsoft 365 Student Microsoft 365 Student Shared Mailbox
-
Shared mailbox in outlook web
Aangepast opHandleidingJe kunt alleen gebruik maken van een shared mailbox (bijvoorbeeld voor onderzoeken) als je de OU-Mailbox hebt geactiveerd (zie OU-mailbox instellen) en als je van de docent of begeleider informatie hebt ontvangen dat je gebruik moet maken van een shared mailbox.
Via outlook.office.com of via de Microsoft 365 homepage (www.office.com) kun je Outlook via het web gebruiken.
Je moet de shared mailbox eenmalig in outlook web toevoegen.
1. Login via outlook.office.com
2. Druk met rechtermuisknop op Mappen en selecteer Gedeelde map of postvak toevoegen
Microsoft 365 Student Microsoft 365 Student Shared Mailbox
-
Hoe krijg ik een overzicht van de cursusinhoud?
Aangepast opHandleidingEr zijn drie manieren om een (gedeeltelijk) overzicht te krijgen van de cursusinhoud:
- Via het Cursusmenu in de Cursusnavigatiebalk
Je ziet de gehele opbouw van de cursus en je ziet welke en hoeveel onderdelen je hebt afgerond. - Via de tegels op de Startpagina
Je ziet de titels van de onderdelen van de cursus en een voortgangsbalk. - Via het navigatiemenu in een cursusonderdeel
Je ziet de opbouw van dit onderdeel van de cursus en je ziet welke en hoeveel subonderdelen je hebt afgerond.
Digitale Leer- en Werkomgeving Digitale Leer- en Werkomgeving handleiding studenten FAQ - Brightspace
- Via het Cursusmenu in de Cursusnavigatiebalk
-
Hoe zie ik dat ik mijn opdrachtuitwerking goed heb ingestuurd?
Aangepast opHandleidingNadat je je opdrachtuitwerking hebt ingestuurd, blijft de pagina open met de knoppen voor het insturen van je uitwerking en het Opmerkingen veld prominent in beeld waardoor je de indruk kunt krijgen dat je de opdracht niet goed hebt ingediend. In deze handleiding beschrijven we drie indicatoren die aangeven dat je opdrachtuitwerking goed is ingestuurd.
Digitale Leer- en Werkomgeving Digitale Leer- en Werkomgeving handleiding studenten FAQ - Brightspace
-
eduroam
Aangepast opHandleidingOnderstaande procedure geldt als je al een gebruikersnaam hebt die eindigt op @student.ou.nl.
Microsoft 365 Student Microsoft 365 Student Microsoft 365
-
Wat kan ik doen als ik een lege pagina zie in Cursusmedia?
Aangepast opHandleidingOm de virtuele klas van je cursus te zien, dien je eenmalig toe te staan dat Brightspace je gegevens doorstuurt naar Kaltura.
Een enkele keer gaat hier is mis. In deze handleiding leggen we uit hoe je toestemming geeft en hoe je toestemming kunt intrekken.
Digitale Leer- en Werkomgeving Digitale Leer- en Werkomgeving handleiding studenten FAQ - Virtuele klas
-
Hoe kan ik de virtuele klas sessie bijwonen met mijn telefoon of tablet?
Aangepast opHandleidingWanneer je een virtuele klas bijwoont op een mobiel apparaat, kan het voorkomen dat niet alle functionaliteiten beschikbaar zijn.
Digitale Leer- en Werkomgeving Digitale Leer- en Werkomgeving handleiding studenten Virtuele klas
-
Problemen met microfoon en/of camera oplossen
Aangepast opHandleidingOp deze website van Kaltura vind je up-to-date oplossingen voor het oplossen van problemen met microfoon en/of camera.
Uit ervaring weten we dat de onderstaande oplossing vaak het probleem oplost:
- Verlaat de virtuele klas sessie
- Sluit de browser helemaal af
- Start de browser opnieuw op
- Start de virtuele klas opnieuw. Let op! Geef nu de browser en de virtuele klas (opnieuw) toestemming voor het gebruik van je microfoon.
Digitale Leer- en Werkomgeving Digitale Leer- en Werkomgeving handleiding studenten FAQ - Virtuele klas